Flyforsinkelser
Flyforsinkelser opstår heldigvis sjældent, og selv om alle parter gør deres bedste for at minimere forsinkelsen så meget som muligt, kan vi aldrig forudsige, hvor lang tid en flyreparation tager, eller hvor længe dårligt vejr kan vare.
Som dansk rejsearrangør opererer Atlantis Rejser i henhold til Lov om Pakkerejser, og i forbindelse med evt. flyforsinkelse følger vi reglerne fra Pakkerejse-Ankenævnet, som du kan læse mere om her.
Det betyder, at forsinkelse på udrejsen på 6 timer eller mere udløser kompensation. Forsinkelse på hjemrejsen udløser derimod ikke kompensation uanset længden.
Ønsker du at søge økonomisk kompensation for flyforsinkelse i henhold til EU-forordning 261/2004 om Denied Boarding, skal du først kontakte flyselskabet direkte. Denne EU-forordning omhandler flyselskaber og dets passagerer, og Atlantis Rejser er som rejsearrangør ikke part i sagen. Ønsker du at vide mere om erstatning i henhold til EU-forordningen, kan du kontakte Trafikstyrelsen eller flyselskabet direkte.
Har du i forbindelse med din ferie reserveret tilslutningsfly eller anden transport igennem anden rejsearrangør end Atlantis Rejser, så bemærk venligst, at vi ikke kan holdes ansvarlige for evt. udgifter som mistet transport, parkering, hundepasning eller lignende, hvis du har arrangeret dette på egen hånd. Dette gælder både evt. flyforsinkelser eller -aflysning. Det er derfor en god idé at reservere en billet eller lave en aftale, som kan ændres. Under alle omstændigheder anbefaler vi, at du har et vindue på mindst 3-4 timer mellem flyet og din næste forbindelse.