Ofte stillede spørgsmål

Hvordan betaler jeg min rejse?

Her på hjemmesiden kan du vælge fanen ” Min rejse “, hvor du logger ind med dit billetnummer og den e-mailadresse du oplyste ved bestilling af rejsen. Når du er logget ind, får du et overblik over den betaling, der mangler, og du kan betale restbeløbet med dit betalingskort eller ved bankoverførsel. Betaler du ved bankoverførsel, er det vigtigt at du husker at angive dit billetnummer som reference ved overførslen, så vi kan se at betalingen kommer fra dig.

Vær opmærksom på, at der ved betaling med Visakort, typisk er et kreditloft på kr. 25.000. Hvis din rejse overstiger dette beløb, kan det blive nødvendigt at dele betalingen ud på flere betalingskort eller at lave en bankoverførsel.

Bemærk venligst, vi pålægger ikke kortgebyr, hvis du betaler med Dankort, Visa/Dankort, Visakort eller Mastercard udstedt indenfor EU. Hvis du betaler med Visakort eller Mastercard udstedt udenfor EU, tillægges et gebyr på 2,6%. Ved brug af American Express tillægges et gebyr på 2,9%.

Skal jeg tegne rejseforsikring?

Det gule sygesikringsbevis er ikke gyldigt uden for Europa, og vi anbefaler på det kraftigste, at du tegner en rejseforsikring. Du kan tegne forsikringen når du bestiller din rejse.

Skal jeg have visum?

På visse af vores destinationer kræves der visum. Vi henviser til det pågældende lands ambassade eller konsulat for yderligere information. Der kan desuden findes information om visum på det Danske Udenrigsministeriums hjemmeside.  Vi gør dog opmærksom på at informationerne på um.dk er vejledende. Har du forudbestilt visum til Egypten igennem Atlantis Rejser, vil du modtage det ved ankomst, og du behøver ikke at foretage dig yderligere, når du først har bestilt det.

Hvordan er det med risikoen for dårlig mave?

Det er ikke ualmindeligt at få en dag eller to med lidt mavegener i fx Egypten, men langt de fleste steder er hygiejnen god. Du kan selv gøre en del for at holde dig sund og rask med disse gammelkendte råd: Vask hænder hyppigt og undgå at drikke vandhanevand. Drik aldrig meget kolde drikkevarer eller alkohol, når du opholder dig i solen. Hold igen med kraftig og fedtholdig mad og drik masser af vand. Husk også, at air condition på værelset altid skal være over 22 grader. Brug i øvrigt almindelig sund fornuft. Medbring evt. desinficerende gel til hænderne.

Er der mad på flyet?

Flymaden er sædvanligvis ikke inkluderet i rejsens pris. Ønsker du mad på flyet, skal dette tilkøbes i booking processen. Når du har bestilt det, får du mad på både ud- og hjemrejse. Det er ikke tilladt at medbringe egen mad ombord – undtaget dog til babyer og i forbindelse med allergier/sygdomme. Det er ikke muligt at bestille mad til børn under 2 år, men du vil altid have mulighed for at medbringe eksempelvis et glas babymad eller lignende mad til dit barn. Ofte vil du også have mulighed for at få lunet en sutteflaske om bord.

Rejser du til en anden destination end Egypten, beder vi dig henvende dig til det flyselskab din rejse er booket med, for yderligere information om køb af mad på flyet.

Er transfer til hotellet inkluderet?

På mange af vores destinationer er transfer mellem lufthavnen og hotellet ikke på forhånd inkluderet i prisen. Det er ikke altid muligt at bestille transport mellem lufthavn og hotel på selve rejsemålet, så vi anbefaler, at du sikrer dig en plads allerede hjemmefra. Hvis du bestiller transfer hjemmefra igennem Atlantis Rejser, så er du sikret transport ved både ankomst og afrejse.

Koster udflugterne det samme hjemmefra, som hvis man køber dem på destinationen?

Ja, det gør de på de fleste af destinationer. På rejser til Egypten kan du sagtens vente med at bestille udflugter i Egypten til senere, men så skal du bestille dem ved velkomstmødet efter ankomst. Du sparer dog tid og er sikker på at komme med, når du bestiller udflugten hjemmefra. Det sker ikke ofte, men det kan hænde, at de mest populære udflugter bliver udsolgt, eksempelvis ture til Cairo fra Sharm el Sheikh. Betaling i anden valuta end danske kroner kan betyde en mindre difference på grund af kursændringer.

Er der danske rejseledere?

Ja, Atlantis Rejser har danske rejseledere på udvalgte destinationer. Atlantis Rejser har i øjeblikket danske rejseledere på udvalgte destinationer i Egypten. Udflugter, som gennemføres udenfor vores normale udflugtsprogram, er ofte med engelsktalende guider.

På vores Nilkrydstogter er der som udgangspunkt dansktalende serviceguide med på skibet. På vores rundrejser i Egypten er alle udflugterne i Cairo med engelsktalende guide.

Er der velkomstmøde?

Ja, der arrangeres ofte velkomstmøde. På vores rejser til Egypten fortæller vi om tid og sted i løbet af transferturen fra lufthavnen til hotellet. Normalt afholder vi velkomstmøde dagen efter ankomstdagen eller om eftermiddagen på ankomstdagen.

På de destinationer, hvor vi ikke har danske rejseledere, afholdes der ikke velkomstmøde – undtaget dog vores rejser til Dubai. På visse destinationer er der tilknyttet en lokal guide, som kan svare på spørgsmål eller arrangere udflugter.

Kommer rejselederne ud på hotellet i Egypten?

Ja, vores rejseledere har faste træffetider på de fleste hoteller i Egypten, hvor du kan tilmelde dig udflugter, spørge om alt mellem himmel og jord, eller hvis du skal have hjælp eller tips. Du ser, hvornår rejselederen er på dit hotel ved at kigge på Atlantis Rejsers opslagstavle eller mappe på hotellet. Et akut problem f.eks. med dit værelse kan ofte løses med receptionen, hvis vi ikke lige er på hotellet.

Vi er 2 voksne og 2 børn, er der 2 senge til børnene?

Nej. Hvis du rejser med 2 børn, vil der kun være opredning til et barn. En opredning er ikke nødvendigvis en seng, men en sovesofa eller lign. Det andet barn forventes at dele seng med en af forældrene. Er det andet barn en baby (0-23 måneder), kan du bestille en babyseng til værelset. Vi anbefaler, at du, når det er muligt, bestiller et familieværelse, så der er plads til alle. Vi gør opmærksom på, at der dog ikke er familieværelser til rådighed på alle hoteller.

Hvorfor kan priserne ændre sig fra dag til dag?

Bemærk at vores priser er dynamiske og afspejler udbud og efterspørgsel. Når du søger efter en pris på en rejse på vores hjemmeside, vil du altid få oplyst den aktuelle pris, som er gældende på det respektive tidspunkt – og du vil straks kunne bestille til denne pris. Hvis du søger efter en pris på en rejse men venter med at bestille, skal du således være opmærksom på, at prisen kan have ændret sig i mellemtiden, og det vil derfor være den nye pris, som vil være gældende.

Kan jeg selv vælge min plads på flyet og er jeg garanteret at sidde ved siden af min(e) medrejsende?

Ja, der kan bestilles plads på flyet på visse afgange. Det vil fremgå i bestillingsprocessen, såfremt det er en mulighed. Du er garanteret en plads i den del af flyet hvor du har valgt sæde. Det betyder at du ikke kan være sikker på præcis plads 2A, men en plads i den sektion. Har du bestilt plads ved siden af en eller flere medrejsende, vil I naturligvis blive placeret sammen. Har du bestilt en plads med ekstra benplads, vil du blive placeret på den række du har valgt, men ikke nødvendigvis det valgte sæde.

Hvis du ikke har valgt og betalt for en bestemt plads, vil du blive placeret på et tilfældigt sæde. Det betyder at du ikke er garanteret at sidde sammen med en eventuel medrejsende.

På vores rejser med rutefly henviser vi til det enkelte flyselskab for booking af flysæder. Vi gør opmærksom på at det kan være mod betaling at booke et flysæde.

 

Vent venligst, mens vi leder efter den perfekte rejse til dig. Imens har vi fundet nogle facts om det at rejse

70% af flyene i dag er mere end 70% mere energibesparende per sæde end flyene i 1960’erne

Vent venligst

Din anmodning behandles...